woensdag 2 februari 2011

Zo is ze warm, zo is ze koud

Kleine paprika’s worden groot
Uit de knop der moederschoot
Geboren om te groeien
Geen tijd om te verknoeien
In het allerwarmste rood

Dag docent
Wilt u een kilo voor een euro en twintig cent
Met of zonder zakje?
Een fijne dag nog, dank je


Grote paprika’s worden rijp
Nu ik zag je sinds de grijp
Ik heb het altijd al geweten
Ik moet ze eigenlijk niet eten
Omdat ik dit nu pas begrijp

Dag meneer
Voor u een appel, misschien een peer
Om op te eten of neemt u hem mee
In dat geval krijgt u er twee


De paprika die wordt nooit oud
Gaat om met suiker en met zout
In de soep of de salade
Smeekt ze zachtjes om genade
Zo is ze warm, zo is ze koud

Dag jongedame
De groene paprika’s zijn in de reclame
Een zakje eromheen
Dank u, zoals u is er geen één


Bij mijn moeke achterop
Van ons slop tot aan de shop
Kon ik haar niet laten liggen
Begon ik op de fiets te wiggen
Terwijl ik haar naar binnen prop

Dag jongeman
Twee voor de prijs van een, wat zegt u daarvan
Ja, het is uniek dat ik trakteer
Dank u wel en, tot de volgende keer


Kleine paprika’s worden groot
Uit de knop der moederschoot
Geboren om te groeien
Geen tijd om te verknoeien
In het allerwarmste rood

Dag mijn snoes
Voor u speciaal, een pompelmoes
Nee nee, u krijgt haar voor niets
Iemand anders nog iets?


Door Somara Grampon & Arlette Haak
Team 4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten